Custom Search

Thursday, January 21, 2010

Penyakit Umat Akhir Zaman




Tahukan anda apakah penyakit yang melanda umat islam yang menyebabkan menjadi lemah
dan tidak mempunyai kerhormatan?? Ada 4 penyakit iaitu,

1. Besar Perut 
Bermaksud terlalu mementingkan urusan perut dan keduniaan semata-mata. Mereka yang terkena penyakit ini,  tanpa segan silu menghalalkan segala cara untuk memperoleh apa yang diinginkanya sekalipun ianya haram disisi agama. Penyakit ini akan menyebabkan hilangnya kerhormatan umat dan pastinya mengundang azab Allah.


2. Banyak Tidur 
Penyakit ini boleh menyebabkan seorang itu akan kehilangan produktiviti dalam kerjaya dan boleh mengundang beberapa penyakit seperti kencing manis ( Too little and too much sleep tied to type 2 diabetes risk.(METABOLIC DISORDERS)(Clinical report): An article from: Family Practice News
Selain itu bahaya yang paling utama adalah meninggalkan kewajipannya dalam beribadah seperti solat.

3. Malas 
Sikap malas akan menyebabkan seseorang kehilangan kreativitinya dan membuang waktu secara percuma. Jika umat islam terkena penyakit ini pastinya akan mundur dan hancur.


4. Kurang berkeyakinan
Penyakit ini akan menyebabkan seseorang itu tidak mempunyai pendirian yang tetap. Umat islam akan mudah diprovokasi oleh orang yang tidak bertanggungjawap.

Jelas ini menunjukkan betapa bahayanya penyakit-penyakit tersebut kepada umat islam. Oleh itu kita mestilah saling ingat-mengingati, nasihat-menasihati agar kita semua terhindar dari penyakit-penyakit diatas. Insallah

Dila : Sekadar ingat mengingati..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
DonkeyMails.com: No Minimum Payout